Subject: RE: Kooskõlastuse küsimine Pärnu linnas Tõstamaa osavallas JJT põhiprojektile
From: Tea Tõnts <[email-masked]>
To: "Anna Palusalu" <[email-masked]>, "Maanteeameti klienditugi" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Mar 2024 09:02:30 +0200

Tere!

Märkused sisse viidud,

Projektdokumentatsioon asub endiselt Dropbox lingil:

https://www.dropbox.com/scl/fo/0zl58vxxctn0qfzcz3hk0/h?rlkey=eecx4dlmrh3m8
rpdg2dl0yrdb
<https://www.dropbox.com/scl/fo/0zl58vxxctn0qfzcz3hk0/h?rlkey=eecx4dlmrh3m
8rpdg2dl0yrdb&dl=0> &dl=0

NB! Pk 3+50 asuv „70“ märk on toodud 100m varasemaks, et meie
projekteeritud teeületuskoht jääks ka väiksema kiirusepiirangu sisse.

Palume põhiprojektile kooskõlastust: Osa 1 Teed ja Osa 2 Valgustus.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

TL ja VK insener

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7;  kutsetunnistus 163408

*	Tee ehitusprojekti koostamine
*	Projekteerimise juhtimine

Volitatud veevarustuse- ja kanalisatsiooniinsener, tase 8;  kutsetunnistus
189986

*	Välisveevarustuse ja kanalisatsiooni projekti koostamine

From: Anna Palusalu <[email-masked]>
Sent: Thursday, February 22, 2024 12:55 PM
To: Tea Tõnts <[email-masked]>
Subject: RE: Kooskõlastuse küsimine Pärnu linnas Tõstamaa osavallas JJT
põhiprojektile

Tere

Esitame projektile märkused.

1.	Kas Ermistu puhkekülast kuni Supeluse teeni ei olnud võimalik
kavandada JJT järvepoolsele küljele?

2.	Joonistele kanda riigitee kaitsevöönd 10 m Tõstamaa aleviku piiris
ning alates aleviku piirist kuni JJT lõpuni näidata tee kaitsevöönd 30 m.
Riigitee kaitsevöönd 15m ei ole korrektne.

Oleme Pärnu linna üldplaneeringusse teinud ettepaneku kavandada riigitee
nr 19131 Kalli–Tõstamaa–Värati km 23,05-23,87 (Tõstamaa aleviku piirist
kuni riigiteede nr 19131 ja nr 19136 ristmikuni) kaitsevööndi laiuseks 30
m lähtudes asjaolust, et tegemist on kas, välja kujunemata hoonestusjoone,
linliku keskkonna puudumisega, olemasoleva hoonestusjoone asumisega
üldjuhul kaugemal kui 30 m riigitee katte servast.

3.	Joonistele kanda JJT kaugus riigitee katte servast tüüpsetest
kohtadest ning pdf joonistel kõige lähemast kohast.
4.	VP23011_PP_TL-7-01_Truup  fail on kirjanurga järgi Karksi-Nuia
linna objekt
5.	TL seletuskirjas jooniste nimekirja kuupäevad korrigeerida.
Jooniste järgi on tegemist 2024.a kuupäevadega.
6.	TL seletuskirjas asendada Maanteeamet Transpordiametiga, välja
arvatud ptk 5.2.1 („Kasutus- ja hooldusjuhendi koostamise põhimõtteid“ on
Maanteeameti koostatud fail)
7.	Mahasõitude kate. AC 16 surf puhul nõustume EVS901-3 järgi AKÖL
<900 ja  45% graniit nagu kergliiklusteel.
8.	Tõstamaa aleviku  ülekäigukoht. Riigiteel vaja  50 ala pikendada,
et ülekäik oleks 50 km/h alas. Asula märk jääb paika.

Tõstamaa alevi asulamärgist veidi Ermistu poole kavandada riigitee
paremale küljele 50 LM. Sellest märgist 100 m edasi kavandada riigitee
vasakule poole vastavalt 50 ala lõpp/50 ala ehk sama posti otsa kahepoolne
märk. 70 märk edasi tõsta Ermistu poole, peab jääma 50 märgist 120 m
kaugusele (Ermistu suunas). 70 ja 70 ala lõpp märgid ühele postile ehk
kahepoolne liiklusmärk.

9.	Tõstamaa alevikus Kalli mnt tänava ristmikul säilitada LM 221
asukoht, mitte projekteerida see enne JJT.
10.	Tõstamaa alevikus üle Kalli maantee tulev JJT. Tänava ületuse
kohas projekteerida JJT otstesse LM 221. 435 jääb alles ja sama posti
teisel pool. JJT  LM 221  0   suurusega
11.	Tõstamaa ülekäik.  Lisada JJT otsa LM  221, 0 suurusgrupp.   LM
445 eemaldada
12.	Vooluveekogu ületus on lahendamata. Ilma selle lahenduseta ei ole
võimalik rajada terviklahendust. Rajatav JJT ei ole ohutu, kui see ei ole
terviklikult läbi lahendatud.
13.	KOV Sooselja tee JJT ristumisele lisada LM 221,  suurus 0
14.	Teeületuskoha või  ülekäiguraja spetsiaalse optikaga valgustuse
projekteerimisel tuleb ette näha riigitee valgustamine 50 km/h alas 50m ja
90 km/h alas 80-90 meetri ulatuses enne ja pärast erivalgustatud
teeületuskohta või ülekäigurada, et sõidukijuht märkaks õigeaegselt
ületuskohale lähenevat jalakäijat.

1.           T-19131 riigiteel km 23,86 projekteeritud ületuskoha
erivalgustus ära jätta  ja projekteerida sõidutee valgustus  4
valgustusmastiga, kasutades h=8m maste, võib ka Kalli mnt ja
Tõstamaa-Lõuka tee algusse ristmikule projekteerida mõlemale 1
valgustusmasti, siis ei ole vaja Kalli mnt ületuskoha erivalgustus.

2.           T-19131 riigiteel km 22,51 projekteeritud ületuskoha
erivalgustus ära jätta ja projekteerida ületuskohale sõidutee valgustus  3
valgustusmastiga, kasutades  h=8m maste.

15.	EL seletuskirjas: Ristumine Transpordiameti teega teostada
kinnisel meetodil, min 1,2m maapinnast. /…/ Valgustuse kaablid  kaitsta
750N kaablikaitsetoruga.

TRAM  <https://transpordiamet.ee/media/2763/download> Tehnovõrkude juhendi
tabeli 1 järgi tuleb elektrikaabel kavandada riigitee katte alla 1,5 m
sügavusele. Kaitsetoru 1250 N

16.	EL: TRAM tehnovõrkude juhendis: Puurimiskaevikud ei tohi olla tee
nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte
servale lähemal kui 3,0 m.

Joonisele kanda puurimiskaevikute kauguse mõõtkett riigitee katte servast.
Kaevikud kavandada nõuetekohasele kaugusele.

17.	Valgustite kaugus, tee projekteerimise normides: Valgusti- või
sidemaste ning teega seotud seadmeid ja liikluskorraldusvahendeid kandvaid
tugikonstruktsioone võib sõidukipiirdesüsteemita teel paigutada teega
külgnevasse vabasse ruumi vaid juhul, kui need vastavad standardi EVS-EN
12767 nõuetele.

Riigitee vaba ruumi laiuseks arvestada  90 km/h alas 4m ja 50 km/h alas
2,5 m.

Täpsustada seletuskirja.

18.	IKÕ plaan.

Kergliiklustee ja tänavavalgustuse ülekatte tõttu on joonised halvasti
loetavad. Koostage valgustusele eraldi IKÕ joonised.

EHR-ist tuli ka JJT ehitusluba minu lauale. Esitan sinna samad märkused.

Lugupidamisega

Anna Palusalu
peaspetsialist
planeerimise osakond
kooskõlastuse üksus
+372 5850 7716
Pargi 3a / Viljandi /  <http://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Tea Tõnts <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Monday, January 29, 2024 5:43 PM
To: Maanteeameti klienditugi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kooskõlastuse küsimine Pärnu linnas Tõstamaa osavallas JJT
põhiprojektile

Tere!

KOOSKÕLASTUSE KÜSIMINE RIIGITEE NR 19131 ÄÄRSE VALGUSTATUD JALGRATTA- JA
JALGTEE PÕHIPROJEKTILE

VILprojekt OÜ koostas Pärnu Linnavalitsuse tellimusel valgustatud
jalgratta- ja jalgtee põhiprojekti. Projekteeritav jalgratta- ja jalgtee
paikneb riigitee nr 19131 Kalli-Tõstamaa-Värati tee vahetus läheduses.

Kogu koostatud projekt on leitav Dropboxi lingilt:

https://www.dropbox.com/scl/fo/0zl58vxxctn0qfzcz3hk0/h?rlkey=eecx4dlmrh3m8
rpdg2dl0yrdb
<https://www.dropbox.com/scl/fo/0zl58vxxctn0qfzcz3hk0/h?rlkey=eecx4dlmrh3m
8rpdg2dl0yrdb&dl=0> &dl=0

Palume Teie heakskiitu/kooskõlastust koostatud põhiprojektile.

Kaaskiri manuses.

Tervitustega,

Tea Tõnts

Juhatuse liige

VILprojekt OÜ

Mob. 51 088 28

 <http://www.vilprojekt.ee/> www.vilprojekt.ee